Szavazás
Lefoglalta már nyaralását?
igen
nem, mindig utolsó pillanatban döntök
nem megyek nyaralni

Regisztráció

Bad Waltersdorf - Élmények földön, vízben és levegőben

2008-07-17Bad Waltersdorf - Élmények földön, vízben és levegőben. Szívesen utazna külföldre, de mégsem túl messzire? Érzékeny a szolgáltatások színvonalára és szereti a különleges élvezeteket? Ha a nyaralás megtervezéskor ezek a gondolatok járnak a fejében, jusson eszébe a Bad Waltersdorf Termálrégió, ahol minden lehetőség adott, hogy a nyaralás alatt testileg és lelkileg is maximálisan feltöltődjön, és élményekkel gazdagon térjen haza.

Olaszország síterületei

2009-11-09Olaszország lenyűgöző hegyvidéki tájai változatos téli sportlehetőségekkel várják az aktív pihenés kedvelőit. A Dolomitoktól az Etnáig a havas sportok szerelmesei teljesen megtalálják számításukat – akár léccel, akár anélkül. Legyen az a síelés bármely fajtája, Olaszország tökéletes feltételeket biztosít: tízből nyolc napon verőfényes napsütés vár ránk, hogy tényleg felejthetetlen téli szabadságban lehessen részünk. Összeállításunkban bemutatjuk Olaszország síterepeit, hogy már csak választania kelljen.

Toscana és Cinque Terre - Otthon a földi paradicsomban

2010-06-05Egy Toscanát bemutató útikönyv – olaszok írták önmagukról, de sebaj: egy tepsiben sülő almás pite is megállapíthatja magáról, hogy milyen finom az illata – szerint Toscanában az ember az érzékein keresztül juthat el a paradicsomba. No ez aztán tényleg ígéretes, de ehhez a reklamációk elkerülése végett mindenképpen hozzá kell tennem, hogy ez a paradicsom (paradiso) semmiképpen sem tévesztendő össze a paradicsommal (pomodoro), de attól még lehet jó, nemcsak lecsóból áll az élet. Az se zavarjon bennünket, hogy a paradicsomba csak igen kevesen juthatnak el, tízparancsolat, a tű foka és egyéb bonyodalmak okán, hiszen van egy harmadik, egy toszkán paradicsom is.
Utazás külföldTovább
Svájc 2008-10-30 Aki nem járt még Svájcban, nem is sejti, hogy a lehetőségek milyen hatalmas tárházát rejti magában ez a kis ország. Ámulatba ejtő, ahogy néhány óra utazás után a csipkés hegyeket és a hófehér gleccsereket felváltják a kellemes mediterrán vidékek és a pálmafák. Ahogy az is izgalmas, hogy bár határokat nem lépünk át, a hivatalos nyelvekhez igazodva a különböző kantonokban lakó emberek mentalitása, az általuk követett tradíció és szokások is mások.
Ausztrália 2008-10-20 Ahogy rálépünk Ausztrália földjére, sóhajtunk egy hatalmasat. A zsúfolt, zajos Ázsia után mélyet lélegzünk a kontinens friss levegőjéből, majd az elénk táruló végeláthatatlan tér magába szippant minket, hogy kezdetét vegye egy csaknem két hónaposra tervezett utazás a félsivatagok, vörös homokkövek és eukaliptuszerdők földjén, ahol maga a természet írta Földünk oly érdekes történelmét.

Karintia 2008-10-20 Alig olvad el a hó a karintiai hegyekben, ahol április közepéig kitűnő körülmények között lehet síelni, máris beköszönt a tavasz, és gyorsan át is adja helyét a meleg nyárnak. Ausztria legdélebbi tartományában egész éves üdülőszezon van. Az átlagon felüli napsütéses órák száma, a mediterrán jellegű klíma, a harsogó zöld mezők és a kiterjedt erdőségek, a kristálytiszta vizű hegyi patakok és a hamisítatlan karintiai vendégszeretet elvarázsolja az utazót.
Utazás külföldTovább
Portugália 2008-10-20 A római Portus Cale település (jelentése: nyugodt kikötő) nevéből származik nemcsak Porto városának, hanem a néhány száz évvel később függetlenné vált Portugáliának a neve is. A Douro folyó partján, festői környezetben fekvő város történelmi városmagja 1996 óta világörökség. A folyó szemközti oldalán – ahová az Eiffel-műhelyből kikerült emblematikus D. Luís hídon vagy hajóval érdemes átkelni – sorakoznak a híres borospincék. Többségüknek angol neve van, ami nem véletlen, hiszen a portói tulajdonképpen angol „találmány”, és a hajdani „feltalálók” leszármazottai irányítják napjainkban is a bor készítését és exportálást.

Feröer- szigetek 2008-10-17 Az Izland és Skócia között, az Atlanti-óceán közepén elhelyezkedő Feröer szigetek gasztronómiájának sarkköri levegővel átitatott és főleg az óceán által táplált titkait még kevesen ismerik Magyarországon, annak ellenére, hogy a skandináv régiónak egyre több kalandor vág neki. Kevesen tudják azt is, hogy a Dániához tartozó szigetországban találhatóak Európa legmagasabb óceánból kiálló sziklái, a világ egyik legkisebb fővárosa és talán a legnagyobb madárpopulációja.
Rodosz 2008-10-17 Bár összességében nem olyan zöld, mint Korfu, nem olyan bohém, mint Mükonosz, nem olyan méltóságteljes és archaikus, mint Délosz és nem kínál olyan lélegzetelállító panorámát, mint amilyet Szantorini nyújt, ennek ellenére sokan Rodoszt tartják a legszebb görög szigetnek, amelynek okait egy kéthetes ott-tartózkodás alatt személyesen fejthettem meg. A fentebb említett szigetek mindegyike egyéni jellegzetességgel, különleges vonzerővel bír, ám Rodosz egyesíti valamennyit.

Utazás külföldTovább
Kelet- Afrika 2008-10-17 Sárga szavannán nyújtózó oroszlánok, hiénakutyák, ugráló táncukat járó maszájok. Mindezekre nem voltam különösebben kíváncsi. Annak akartam utánajárni, hogyan élnek és mit gondolnak magukról és a világban betöltött helyükről az afrikaiak. A gyorsan növő nagyvárosokban és a kicsiny falvakban élők, akikről csak akkor hallunk, ha polgárháború vagy éhínség dúl náluk. Milyen lehet olyan országban élni, amelyik nem ezeréves, ahol többtucatnyi nép és törzs él egy fedél alatt, ahol európaiak húzták a határokat?
Malajzia 2008-10-15 A Maláj-félsziget északnyugati szélén elterülő, alig 285 négyzetkilométeres Penang-sziget rögtön a megérkezésünk után szívünkbe lopja magát, élvezzük a hihetetlen multikulturalitást, az indiai, kínai, maláj, thai, angol városrészeket, embereket.

Törökország 2008-10-15 Márciusi lapszámunkban már javasoltunk egy olyan úti célt, nevezetesen Tunézia déli részét, ahol az előszezoni olcsóságot kihasználva egy kis egyéni kezdeményezéssel igazán különleges élményekben lehet részünk. Most az utazási irodák friss ajánlatait böngészve egy másik ilyen helyet ajánlunk: a török Riviéra egyedülálló történelmi emlékeiből annyit, amennyi egy szűk hét alatt bejárható.
Utazás külföldTovább
Kréta 2008-10-15 Szeretem Görögországot. A kilencvenes években számos alkalommal utaztam a családommal a Görög szigetvilágra. Bejártuk Krétát, Korfut, Rodoszt, Koszt éS így tovább. Habár más mediterrán helyre is mehettünk volna, mi legtöbbSzör egy újabb Hellén szigetet választottunk, mivel ezeken a helyeken a megszokott szíveSlátást kaptuk, de mindig új környezetben.

Indonézia 2008-10-15 A világ negyedik legnépesebb országát, Indonéziát tökéletesen jellemzi az útikönyvünk által csak „gumiidőként” emlegetett jelenség, ezt már az országba tör ténő belépésünk utáni első órákban, napokban megtapasztaljuk. Alighogy meg érkezünk Szumátrára, jegyet váltunk egy közvetlenül a fővárosba tartó buszjárat ra. Az utazási iroda tájékoztatása szerint a járat 32 óra alatt ér Jakartába.
Bretagne 2008-10-15 Pedig hogy féltünk, hogy rossz időnk lesz! Már azzal is kibékültünk volna, ha csak minden harmadik nap esik, és a köztes időben csak vékonyka felhőréteg takarja a napot. Félelmünk nem volt alaptalan, hiszen nagyon nedves az éghajlat, és az Atlanti-óceán felől érkező páradús légtömegek gyakran több mint egy hétig tartó esős és borult időt is képesek okozni.

Utazás külföldTovább
Kanyonok 2008-10-14 Tengerentúli kanyontúránk egy szelete is elég lenne ahhoz, hogy könyvet írjunk belőle, így most csak Utah állam csodáinak és a Grand Canyonnak a bemutatására vállalkozunk. Nem egyszerű feladat ez sem, hiszen mire idáig elérkeztünk, már magunk mögött hagytuk a Yellowstone-t, és mindannyian tudtuk, hogy a hely megérintett minket, lenyomata élőképként örökre beleégette magát a lelkünkbe.
Thaiföld 2008-10-14 Délkelet-Ázsia harmadik legnagyobb országa, az 1939-ig Sziám néven ismert Thaiföldi Királyság – India, Mianmar, Laosz, Vietnam és Kambodzsa után – ultramodernek tűnik számunkra..